Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2011 12:09 - Вечеря
Автор: elidea Категория: Изкуство   
Прочетен: 2124 Коментари: 8 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

Удряй тъпана, шибай го,

разкъсай му кожата!

Изплачи си чернилката

над вечерята,

сложена върху тая черешова,

ръчно дялана маса,

дето всичките хлябове

с кисел квас е заквасила,

над дувара, край който

закопаните кучета,

лаят нощем под ореха

и темелите смучат...

Повечеряй самичък,

остави тишината

със седефени зъби

да оголи душата ти,

да я сложи на масата,

да се спуснат звездите,

срещу тях, онемял,

да познаеш очите им.

И трохите от хляба,

и звездите наръсени,

загърни ги в месала,

завържи го на възел.

Завърти го и удряй,

удряй тъпана здраво,

в непрогледната къща,

под луната корава!

 



Тагове:   хляб,   възел,   луна,   тъпан,


Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. petgen - Сполучено!
17.01.2011 13:04
Музиката струи от това стихотворение! Категоричност, ударност, императивност!
Поздравления!
цитирай
2. elidea - И аз те поздравявам! :)
17.01.2011 13:43
Хубава седмица ти желая!
цитирай
3. martiniki - ЧРД,ДЕя, много здраве и сила!
17.01.2011 18:23
Това е гранично стихотворение, даже малко отвъдно. Силно е меко казано. Не знам дали си чела Венета Вълева, тя има стихотворения, които съм усещала така.
...непрогледната къща...

Да сияе душата ти, Елена!
цитирай
4. elineli - Честита Бъди!
17.01.2011 22:14
И в можене стигай си дверите. От думичките ти...Тишина и Чувстване. Хубаво ми е тук...
цитирай
5. elidea - Благодаря, Дора!
17.01.2011 22:17
Намерих стиховете на Венета Вълева. Не бях чела нейни стихове. Дръзка, плътна, тежка, отворена като къща....и я няма... Много хубави стихове!
Душата ми наистина сияе винаги когато си близо до мен!
Прегръщам те!
цитирай
6. elidea - elineli,
17.01.2011 22:19
благодаря ти, че в тази късна вечер си с мен! Хубаво да е и утрото ти!
цитирай
7. martiniki - кокичета за теб, Дея -http://alexwaterhousehayward.com/blog/uploaded_images/Snowdrop-3-copy-799904.jpg
18.01.2011 10:21
тези дни се сетих за нея, открих я за себе си преди 5-6 години, в интернет; подпитах тук, из тези среди не се споменава името и, сякаш са я зачертали с голям кръст, явно не могат да я приемат, да и простят? не знам...сякаш всички говорят едно и вършат друго и това се приема за естествено, а някой, който живее както пише не се приема, той е отлъчен,
тя е живяла както е пишела - гранично и е прекрачила, сама си е отишла, избрала е драматичен край и съм убедена , че е заради трагичната любов за която пише -
Мога без Бога, майсторе,
само без тебе не мога...
цитирай
8. elidea - Благодаря за кокичетата!
18.01.2011 12:46
Прекрасни, все едно си говорят:)
А това стихотворение, което цитираш ми направи най-силно впечатление....наистина "лудост".... излято, извикано, излюбено... - невероятно... и ме отвя някъде из Родопите, право ме хвърли в дворовете на Агушевите конаци.
Замислих се за това, което казваш - едно говорят, друго вършат...То открай време си е така, може би е по-лесно да омайваш с приказки за измислени върхове... Тя е била алпинистка...наистина е живяла гранично...на ръба. За да имаш такъв изказ - трябва да можеш да прекрачиш себе си...и всичко. Почнеш ли да се съхраняваш - всичко се превръща в измислица. А това, че не я приемат...идва оттам, че не могат да я достигнат. Но в тези среди, за които говорим, има толкова много кръстове и толкова малко, които ги носят, но има и много тау-кръстове за разпъване и черни за здраскване...По-лесно е по пътя на комплиментите...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elidea
Категория: Изкуство
Прочетен: 644772
Постинги: 178
Коментари: 1307
Гласове: 2483
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930