Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2015 12:13 - Гледане на кафе
Автор: elidea Категория: Поезия   
Прочетен: 3386 Коментари: 3 Гласове:
3

Последна промяна: 07.01.2015 13:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
image

 Срещу тебе съм седнала,

 виждаш ли?

Два пръста кафе в чашата,

силно и гъсто, чисто

и от звезди опрашено.

Две - три дълбоки глътки –

Небето слиза в спомена.

Лежа си като просено зърно.

Рони се времето... рони се...

Като сняг вали.

Будна съм. Утро е.

Печката свети червена.

Дядо вари кафе в тъмното,

ароматът му кипи по мене.

Смесва кафе с леблебия.

В джезвето шупва каймакът.

Два пъти го обръща, пръсва го с вода

 и чака да въздъхне кафето.

Налива го в крехка шолка.

Бавно омаян отпива...

Аз не мърдам – като богомолка съм.

Искам така да остана

и печката все да свети.

Дядо да крепи тавана,

да преобръща кафето...

Виж, срещу тебе съм седнала

и ти поглеждам в чашата.

Чисто е! Чисто е! Чисто е!

Небето е като паша.

Гюлове, много гюлове,

скупчени като облаци.

Разцъфнали и отминали,

твоите скъпи бездомници...

Виж как катери стръмното

пътят ти по баира.

Да знаеш, че всяка стъпка

оставя след тебе диря.

Не бързай! Днес се порадвай!

Дишай с душата си гола,

че времето като брадва сече

и сянката му бразди из дола.

Така е...,

но как се смеят очите ти небесни

и пърхат в сърцето ти птици!

Но нищо не се случва лесно!

И слава Богу, че можеш

да събираш, да нижеш зърната –

зрънце по зрънце за берекет,

сламка по сламка за късмет.

Ти знаеш де се люлее

люлката в белите вишни.

Там са потънали в люляци

топлите тайни из скришното.

Попили са ти в сърцето

дните и бели, и черни.

С твоето име наречени,

всички пътеки са верни

и вървят все към слънцето...

Виж, срещу тебе съм седнала.

Взирам се. Търся те в чашата.

Чисто е! Чисто е! Чисто е!

Небето е като паша.


* шолка - чашка без дръжка



Тагове:   небе,   късмет,   кафе,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elidea - Благодаря!
07.01.2015 12:45
Знам, че се казва филджан, но в спомените ми моят дядо наричаше порцелановата чашка без дръжка - шолка. Вкъщи се пазеха като голяма ценност тези крехки шолки.
В спомените ми за пиене на кафе у дома се е запазила и думата.
Благодаря и да ти е сладко кафето!
цитирай
2. marrta - Чисто е... чисто е... чисто е!
07.01.2015 15:21
Иде ми да опаша
твоето стихотворение
и аромата неземен
и да нагазя зелените
нови земи на времето:))

Мноого хубаво стихотворение! Разточително удоволствие! Кафе да ти се допие, небе да ти се догледа:))
цитирай
3. elidea - Зелените нови земи на времето...
07.01.2015 16:34
Толкова хубаво си го казала, Марта! Влизаме чисти в тях и да са ни чисти пътищата! Какво по-хубаво от едно силно кафе, направено и поднесено с обич?
Да ни е сладко и да го пием с най-добрите си приятели в най-хубавите си моменти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elidea
Категория: Изкуство
Прочетен: 643113
Постинги: 178
Коментари: 1307
Гласове: 2483
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031