Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2015 15:22 - Пътят
Автор: elidea Категория: Поезия   
Прочетен: 7924 Коментари: 7 Гласове:
10

Последна промяна: 13.03.2015 15:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image
                                                                            
Този път,

по който тръгвам и днес,

като хвърлен поглед между двама ни,

ме очаква до вратата

и бързам

да завържа връзките на старите си обувки

здраво.

Пътят,

който е и усмивка,

и сбогуване.

пътят,

който е очи

и се вглежда в моите,

пътя,

по който се мълчи

и думите, и прегръдките

са само миг,

пътят,

който не спира,

а върви право през мен

като нож,

пътя,

който си избрах, да изсвири с акордеона си

най-страстното танго

върху лицето ми,

пътят за „лека нощ”,

пътя,

по който вкусих дъжда

и повяхнаха розите,

пътя, който птиците знаят

и всеки път

твърде рано долитат

и зъзнат,

само и само да не забравят

вкуса на последния сняг...

Този път

пак  ще се втурне в ливадите

щом се вдигнат, като облаци леки.

И ще стане вода,

ще криволичи полека,

ще бере цветя край канавките,

ще лежи в нивите,

докато стане зелен,

и ще прави място

дори и на мравките,

докато изведнъж скочи над ръста ми,

докато опаше с бодлива връв кръста ми

и без да се бави

започне да пари,

да скита,

да копае с копита,

да рита...

Пътят,

който ще ме съдере в тръните.

Ще посинея като трънките.

Ще ме отнесат зърно по зърно враните,

някъде по покривите и по таваните...

И накрая ще замижа разнищена

 в откраднато време за път.

Ще се правя на умряла лисица,

но да знаете, че всъщност съм птица,

долетяла много рано от юг,

да изплета от кал и сламки гнездото си,

тук.

 



Тагове:   път,   гнездо,   птица,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marrta - Ние вече хванахме пътя,
12.03.2015 15:30
зеления път с цъфналите бадемови дървета, луди по пролетта, непредпазливи, изпреварващи...Със сливовите дребни невестици и уханния вятър на цветеца им, приказно е навън, Дея...Само калта е повечко:)

Много хубаво стихотворение, близко ми е:)
цитирай
2. elidea - Щастлива си, Марта!
12.03.2015 15:43
С бадемите и сливите, с глухарчетата и великденчетата между лозите... Видях една върба, съвсем позеленяла. И пъпките са тръгнали... А тази снимка е от онзи път, по който искам да мина. Голяма мечта ми е Камино:)
Радвам се, че беше тук!
цитирай
3. marrta - върбите вече веят зелени коси,
12.03.2015 16:25
вчера бяхме по пътя...нашето си Камино;))
цитирай
4. elidea - Всеки по своя Камино!
13.03.2015 09:41
Какви пътища ще се отворят съвсем скоро - бели, пролетни, зелени като сърце! Да сме живи и здрави само и да се срещаме!
Хубав ден, Марта!
цитирай
5. elineli - О!
14.03.2015 07:44
Сонет за ранни птици! Прекрасен е, Деичка:)
цитирай
6. elidea - Благодаря, elineli!
14.03.2015 12:20
Ранните птици имат дълъг път:)
Прекрасна събота ти желая!
цитирай
7. bbfn - За Пътят, който връхлита?
28.07.2015 20:40
Мисля си... ако тръгнеш по Пътя, дали наистина цялата Вселена ще застане зад теб или само Онази нейна частица, Онази същата?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elidea
Категория: Изкуство
Прочетен: 644623
Постинги: 178
Коментари: 1307
Гласове: 2483
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930