Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2010 11:46 - Прощаване с баба
Автор: elidea Категория: Изкуство   
Прочетен: 2083 Коментари: 10 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Когато се прощавахме със баба,

под свода на олющената църква,

пространството бе цялото камбана

и биеше по живите изтръпнало.

Стопени от свещта, очите капеха.

Разсипваше се детството на пръски

и времето, по двора изкипяло,

не можеше с врабците да се върне.

Нощвите месеха зърно и плява.

Горчеше крайщникът недоопечен.

Мотичката и троскотът се срастваха.

В оджака зъзнеха щурци обречени.

Когато се прощавахме със баба,

жените я оплакваха сред къщата

и сякаш черна песен от бръшляна

извиваше нагоре и нагъсто.

Небето се отваряше пред нея

и всичко тръгваше след баба леко -

и  кучето ми с погледа маслинен,

и дворът с лачените ми обувки.

Отиваха си, ние се препъвахме

сред лепкавата кал на ниски покриви.

Миришеше смъртта на хляб и вино

и беше празнична като премяна,

насред пътечката, която минахме,

когато се прощавахме със баба.





Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ninaantonova - Много истински написано!
25.05.2010 11:54
Напомни ми за детските години, онези в които всяко лято бях при баба на село. Жива и здрава бъди! :)
цитирай
2. lila - тежък стих. . . аз не се научих и си...
25.05.2010 11:54
тежък стих...аз не се научих и сигурно - няма да се...да пиша за моите покойници...
поздрав за куража!
цитирай
3. elidea - Добре дошла,ninaantonova!
25.05.2010 12:13
И аз се връщам в детството си с този текст...може би точно затова съм го написала, да бъде моето убежище. Хубав ден!
цитирай
4. elidea - Здравей, lila!
25.05.2010 12:16
Идва един момент, когато Те просто сядат на масата до теб...и очакват от теб да им разкажеш... Тогава не е страшно, а е време за най-хубавите спомени.
Бъди спокойна и хубава седмица!
цитирай
5. giminibilibob - Толкова е
25.05.2010 14:15
хубаво и истинско и тъжно... Напомни ми за село и за моето сбогуване с баба съпроводено с онази горчива мъка, че тя си отиде тук в града, а не на село, където беше нейният дом. Утехата ми е, че след това е можела да се върне там, можела е да отиде, където поиска.
Благодаря ти за сълзите и за силното разтуптяване на сърцето!
цитирай
6. elidea - Здравей, giminibilibob!
25.05.2010 15:22
Понякога няма нищо по-хубаво от тъгата, тя ни връща най-светлите мигове, а сълзите са като балсам за сърцето ни... Благодаря ти!
цитирай
7. eien - Ехххх, тъжно, истинско
26.05.2010 03:12
Много ми хареса!
цитирай
8. hikma - аз също се натъжих
26.05.2010 08:22
elidea написа:
Понякога няма нищо по-хубаво от тъгата, тя ни връща най-светлите мигове, а сълзите са като балсам за сърцето ни...


Аз също се затъжих за моите баби и дядовци. Възрастните хора са благодатта на родата. Детските ми спомени за тях са винаги изпълнени със светлина. Всички се събирахме у тях - и деца и възрастни - имаше толкова топлина и близост. Радостно е, че сега нашите майки и бащи играят тази роля. Бях се натъжил, а сега се усмихвам. Благодаря за емоциите :) А за тъгата, казват, че е ключът към сърцата... Хубав и усмихнат ден!
цитирай
9. elidea - Здравей, eien!
26.05.2010 11:35
В истинските неща винаги има тъга...Благодаря ти, че беше тук! Моля те да погледнеш своя пост "През тръни към звездите" - там съм ти написала нещо. Поздрави!
цитирай
10. elidea - Благодаря, hikma!
26.05.2010 12:07
Мисля, че Тъгата може да се нарече убежище. В нея се чувстваме защитени защото сме в спомените си. Тъгата определено е и светлина, в която живеят обичаните от нас. В нея сме спокойни, там всичко си е на мястото, там се учим на търпение и най - важните уроци за живота получаваме от Тъгата. Да, Тъгата наистина е "ключ към сърцата"...
Хубав ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elidea
Категория: Изкуство
Прочетен: 644985
Постинги: 178
Коментари: 1307
Гласове: 2483
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930