Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2014 19:49 - Късни лалета
Автор: elidea Категория: Поезия   
Прочетен: 2906 Коментари: 4 Гласове:
6

Последна промяна: 05.01.2016 19:36



 Добър вечер, Богородице,

късам Ти късни лалета,

моля Те, послушай ме,

 тук под звездите на светло!

Да Ти разкажа, Майчице,

да ми погалиш раните

и да се сгуша за малко

преди другите изпитания.

Казват: по-силни ставаме –

дали това е истина?

Изронихме се в корени,

обрулени сухи листи.

А подивялата шипка

още напомня розата,

всичко за нас е измислено

и е разказано в проза.

Ден подир ден през годините,

някого преповтаряме.

Само насън се припомняме.

Ден след ден...и се забравяме.

И колко гняв, Богородице!

И колко страх,

притеснения...

Божествена е прошката

 и пътят ни без съмнения.

Прощаваме...

А дали можем,

Спасителя щом почука

да Го познаем в себе си,

с вяра, без да се лутаме?

През черното и бялото

душата ни свети цветно.

Може би сме забравили

цветното неусетно?

Може би сме объркали пътя

и в дните тежки

из тъмното сме почупили

крехките си криле човешки.

Стоим и дебнем чудото,

и чакаме да се случи.

Времето е пребито

като бездомно куче.

И остаряваме бързо...

От навици и от вещи

душите ни изтъняха –

бледи догарящи свещи.

Колко обувки пробити,

колко железни хлябове...

Колко отдавна се скитаме...

Колко дълбоко е краят?

Моля се, Богородице,

Небето да се отвори

и да си върнем очите,

с надежда да тръгнем нагоре!

Чуваш ли ме, Богородице?

Тук съм,

под звездите на светло.

Съвсем сама си говоря

и късам късни лалета.




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. andromen - ...
01.12.2014 20:01
Хубаво . искреност,страдание,ритъм и философия!
Поздравления!
цитирай
2. marrta - цветно свети, Дея,
02.12.2014 08:37
блгодаря ти! Един от хубавите дни на ноември беше този, който ти ми подари:) Като късно лале!

Много хубаво стихотворение
цитирай
3. elidea - Здравей, andromen!
02.12.2014 09:49
Благодаря за дълбокия поглед! Точно това е градацията - от чистия поглед към света, от детинската искреност към страданието и изграждането на собствена философия.
"Който трупа познание, трупа тъга"
Хубав ден, от сърце!
цитирай
4. elidea - Благодаря ти и аз, Марта!
02.12.2014 09:56
Едно късно лале или едно светещо от жълто Гинко билоба винаги могат да ти бъдат скъп подарък и да те усмихнат. Усмихвай се, Марта! И аз ти се усмихвам!
:):):)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elidea
Категория: Изкуство
Прочетен: 645049
Постинги: 178
Коментари: 1307
Гласове: 2483
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930